ایتا پیامک تماس

همزمان با فرارسیدن میلاد با سعادت پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و امام جعفر صادق علیه‌السلام، نکوداشت علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن‌زاده آملی رحمه‌الله‌علیه در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفاء برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور علما، اساتید حوزه علمیه و دانشگاه، شاگردان مرحوم علامه، طلاب و دانشجویان و عموم مردم برگزار گردید، پیام مرجع عالی‌قدر آیت‌الله العظمی جوادی آملی به این مراسم توسط دبیر نکوداشت، آیت‌الله رمضانی قرائت گردید.

متن پیام حضرت آیت‌الله جوادی آملی حفظه‌الله

بسم الله الرحمن الرحمن و ایاه نستعین

حیات طیبۀ حکیم متأله حضرت آیت‌الله حسن‌زاده آملی رضوان‌الله تعالی علیه، سیرۀ علمی و عملی آن روحانی رحیل در چند سطر:

یکم: جامع معقول و منقول و مشهود بود، در تمام این علوم سالیان متمادی به فراگیری و تبادل نظر و سپس به تحقیق و پژوهش اشتغال داشت و آنگاه به تدریس، تألیف، تعلیق متون اصیل و تصحیح اصیل از دخیل، آنگاه به پرورش شاگردان در سطوح مختلف و سرآمد شدنِ مستعدان از آنها و حافظ تراث گشتن عده‌ای از آنان پرداخت، به‌طوری که هم‌اکنون حوزه علمیه در کنار مائده عقلی و مأدبه نقلی و ضیافت شهودی آن انسان جامع راحل رضوان الله تعالی علیه تغذیه کرده و نمو و بالنده می‌شود. بلنداختری که در صدد به زیر آوردن چرخ نیلوفری بود. ریاضیات عمیق، نجوم، اخترشناسی، معرفت وقت و قبله را در کارنامه تحقیقی خود داشت.

دوم: جمع بین معارف یاد شده گاهی جمع سالم است و زمانی جمع مکسر، آنچه کمتر یافت می‌شود جمع سالم است و آنچه بیشتر به چشم می‌خورد و به زبان و قلم می‌آید جمع مکسر است. سهم خواص از صحابه انسان‌های متعالی هر عصر و تحفه هر دوران همانا دستیابی به سلامت چنان جمع بی‌کسر و چنین جامعیت بی‌نقص است.

سوم: جمع سالم بین عقل نظری و عقل عملی و برقراری اتحاد تام بین علم صائب و عمل صالح در صحابت اربعین‌های مناسب و جمع بین احیای لیل و نهار و تألیف بین صیام رجب و شعبان با ماه مبارک رمضان در برنامه‌های تزکیه وی بود. رحمه الله علیه یوم ولده و یوم مات و یوم یبعث حیا.

تاریخ: صفر ۱۴۴۴، شهریور ۱۴۰۱

صوت سخنرانی‌ها

قرائت پیام مرجع عالی‌قدر آیت‌الله العظمی جوادی آملی توسط استاد حسن رمضانی

سخنرانی استاد حیدر ضیایی

سخنرانی استاد محمدحسین نائیجی

سخنرانی استاد سید یدالله یزدان‌پناه

سخنرانی استاد حسن رمضانی

سخنرانی دکتر محمدجواد لاریجانی

1 دیدگاه برای “پیام حضرت آیت‌الله جوادی آملی حفظه‌الله در نکوداشت علامه حسن‌زاده آملی ره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *